saten kurdele yapimi

Selam degerli site takipçilerimiz. Simdiki konumuz saten kurdele yapimi.

dönem dönem Çatı Katı Sakinleri tarafından sorulan ve benim her seferinde unuttuğum bi post bu.. en son geçen hafta Formspring'te tekrar sorulunca not aldım ve bu gece Yasin'i yakalayıp hadi dedim ben fiyonk yapıcam sen çekicen :) yüzüme bön bön baksa da bi süre, türlü absürdlüklerime alışkın olduğundan çabuk kendine geldi.. hatta sonrasında konuya dahil bile oldu :)

hemen fotoğraflara geçiyorum umarım anlatabilirim ve umarım düzgün fotoğraflayabilmişimdir.. şu sıra hiç bişeye yetişememek kaynaklı herşeyi koşturarak yaptığım gibi bunu da paldır küldür yaptım çünkü..

öncelikle kesinlikle saten kurdela ile daha güzel oluyor fiyonk..organzeler biraz ince olduğundan yamuk yumuk olabiliyor.. işte benim fiyonk yapma şekillerim :)






1-şerit halinde kestiğimiz kurdelamızı fotoğrafta görüldüğü şekilde tutuyoruz..



saten kurdele yapimi 1



2- daha sonra bu uçları birbirinin üzerine getiriyoruz görüldüğü üzere..






saten kurdele yapimi 2






 3-sonraki aşamada şimdi yine bir üstteki fotoğrafa bakıp sonra bu fotoğrafa geçin..üstteki fotoğrafta * ile işaretlenmiş kısmı -ile işaretlenmiş kısımdan geçiriyoruz.. şimdi bakınız aşağıdaki gibi.. düğüm atıyoruz bir nevi..






saten kurdele yapimi 3



4-* kısmını - kısmından geçirirken aşağıdaki gibi bi görüntü oluşuyor..



saten kurdele yapimi 4






5- daha sonra üstteki uçları çekiştirerek ortadaki düğümü sağlamlaştırıp elimizle şekil veriyoruz..






saten kurdele yapimi 5






6-ve son olarak uçları verev şekilde kesip,kurdelanın atmaması için çakmakla kenarları hafiften yakıp (bu işlemi çekmemişim) fiyonkumuzu bitiyoruz..






saten kurdele yapimi 6






7- ve fiyonk hazır :) daha iyilerini yaptığım olmuştu tabii..apar topar anca bu kadar şekilli oldu.. daha düzgün yapabileceğinizden eminim size güveniyorum :)






saten kurdele yapimi 7






ben genelde üstte anlattığım şekilde yapıyorum ama bir diğer daha pratik yöntemi de paylaşmak istiyorum..b unun için bana sevgili Yasin yardımcı oldu sağolsun bi parmağında fiyonk yapmamıştım o da oldu :)






bunuda şu şekilde yapıyoruz..bize yardımcı olacak arkadaşımız parmaklarını görüldüğü gibi tutuyor ve uçları altta kalacak şekilde kurdelayı parmaklarına doluyoruz..bir ucu altta bırakıp diğer ucu üste çıkarıp düğüm atıyoruz






saten kurdele yapimi 8






ve sonuç böyle :)






saten kurdele yapimi 9






tabii benim konu mankenimin elleri ve parmakları biraz büyük olduğudan bizimki büyük bi fiyonk oldu.. daha narin ellerle ve parmak arası mesafesini küçülterek daha minik fiyonklar yapabilirsiniz..ben elim alıştığı için saniyede bi fiyonk yapabiliyorum ilk anlattığım şekilde.. ama hiç yapamayan ilk kez deneyen biri için 2. versiyon çok daha pratik ve kesin sonuçlu :)






bir diğer değişik fiyonk yapma şekli var ki onu sonraya bıraktım..bi ara anlatacağım bunlardan farklı çünkü ona göre fotoğraflamam lazım..






herkese öpücükler bol fiyonklu günler :) hediye paketlerinin üzerlerinde olması tercih sebebidir tabii :P
saten kurdele yapimi 10


Tavsiye ettigimiz ilginc makale : tığ ile yapılan bayan yelek örnekleri