kurdeleden şık çiçek yapımı

Merhabalar sevgili site okurlarimiz. Simdiki makalemiz kurdeleden şık çiçek yapımı.


BU ÖRNEK VE ANLATIM KEYİFLİ HOBİLER'E AİTTİR



kurdeleden sik cicek yapimi 1

Söz verdigim siyah örgü babetlerimin pembesini yaptım detaylı resimler cektim aşamalarıyla inşallah işinizi görür arkadaşlar...

kurdeleden sik cicek yapimi 2

Patiğin Siyah rengi için TIKLAYINIZ.

Topugumuz ayagımızın en dar kısmı oldugu için şemamızda görülen kısa cizgilerin tümü ikili trabzan anlamına geliyor . Uzun olan çizgiler ise 3'lü trabzan, o kısımda ayak parmaklarımızın altına geliyor ama 4 sıradan sonraki tüm sıraları 3'lü trabzanla devam edip örüyoruz... Topuk kısmında görülen noktalar ise bir üst sıraya çıkmak için çekilen zincir :) Ben orada zincir sayısını öylesine yaptım normalinde bir üst sıraya 3 zincirle çıkıyoruz..

kurdeleden sik cicek yapimi 3

Yukarıdaki şema 35-36 numara bir ayak yapısı için ideal ama zincirini 2-3 adet uzatırsak daha büyük ayaklara uyum saglar mesela, 36 zincir 35-36 no ayaga olurken 37-38 zincir 37-38 numara ayaga olur ama herkesin ayak yapısı farklı oldugu için sıralar daha fazla ve geniş olmalı. büyüttükçe ayagınıza giyerek deneyebilisiniz

Bu alttaki şema ise 37 numara ayaga göre yapılmıştır.

4 numara tıg ve ona uyumlu ip kullanılmıştır



kurdeleden sik cicek yapimi 4

1- 37 adet sıkı olmayan yani birazcık bol zincir çekiyoruz (sıkı çekersek büzüşür tabanımız) ve 3 adet daha yapıp en son zincirin içerisine 5 adet ikili trabzan yapıyoruz, diger 5 trabzanı dönüşte yapıcaz yani topukta 10 adet ikili trabzanımız var.

2- Şemamızı takip ederek ilk sırayı tamamlıyoruz.

3- Şemayı aynen uyguladım ama bu patigi bir arkadaşıma yaptıgım için ayak ucunun genişletmesine başlarken ki 3- 4 tarbzan öncesini birkaç yere cift batarak daha geniş yaptım.

O kısmı ayagınıza biraz deneyerek yaparsanız daha iyi sonuç alınır. 4 sırayı bu şekilde döne döne yapıyoruz 4. sıradan bir kat daha yapıyoruz ve 5 sıralı tabanımızı oluşturmuş oluyoruz.

4- 6 sırayı yine 4. sıranın tekrarını yaparak olusturduktan sonra ayagımıza giyip eger ayak parmaklarımızın üzerine 1 sıra geçtiyse daraltma yapmamız gerkiyor eger daha henüz ayak parmagınızın üzerine cıkmadıysa bir sıra daha 4. sıramızdan ekliyoruz yani bir sıra daha dönüyoruz. Eger ayak parmagımızın üzerine cıkmışsa 3 sık igne bir atlayıp yine 3 sık igne yaparak devam ediyoruz. resme tıklarsanız atlamayı görürsünüz yani batmıyoruz atlıyoruz bu şekilde ayagımızı biraz sarması için daralma yapmış oluyoruz.

5- İşte burada ben bir parça daralttım.

6- 7. sıradaki sık ignemizin üzerine yani 8. sırada, yine 4. sıranın tekrarı olarak 3 lü tarbzanla devam ediyoruz gerkliyse tekrar daraltıyoruz.

7- Resimde görülen boyuta gelene kadar örüyoruz gerekliyse daraltıyoruz yani parmaklarımız kapanana kadar döne döne devam ediyoruz.. Yapraklarımızı, çiçegimizi, zincir kapamamızı, ve minik örgü dügmemizi ekleyerek.

8- Bitiriyoruz.

Patigimizin gülü ve yapraklarının yapımını lütfen tıklayınız.

Not: Anlatımda anlaşılmayan bir yer olursa bana yazabilirsiniz. Herkese kolay gelsin sevgilerle...


Onerimiz ilginc bir yazi : kurdele çicek yapımı