pratik sütlü tatlılar tarifleri

Merhabalar sevgili site okurlarimiz. Simdiki yazimiz pratik sütlü tatlılar tarifleri.


pratik sutlu tatlilar tarifleri 1


Karamelli Kraker Pasta


Malzemeler;

3 su bardağı un

1 su bardağı süt

3/4 çay bardağı pudra şekeri

1 çay kaşığı kabartma tozu

125 gr tereyağı

Muhallebisi için;

3 su bardağı süt

2 yemek kaşığı un

1 yemek kaşığı mısır nişastası

1 çay bardağı toz şeker

1 paket vanilya

Üzerine karamel sos

Yapılışı;

Bu tarifi mutfak penceresi'nde ilk gördüğümden beri kafaya takmıştım. Bir tane kat kat pasta yok bloğumda, bunu da beğenmiş yapılacaklar listesine (çarşafına) eklemiştim. Birazcık uyarlayarak bu hale getirdim.

Oda ısısındaki tereyağıyla diğer malzemeleri yoğurun. Hamuru elma büyüklüğünde bezelere bölün. Merdaneyle yarım cm kalınlığında açın. 24 - 28 cm çapında bir tencere kapağıyla kurabiye yapar gibi yuvarlaklar kesin. 180 derecede 8 - 10 dk. arası pişirin. Son krakerler pişmeye yakın muhallebiyi hazırlamaya başlayın.

Vanilya hariç tüm malzemeyi tel çırpıcıyla karıştırarak pişirin, ocaktan alıp vanilya ekleyin. Muhallebi biraz ılıdıktan sonra bisküvilerin aralarına ve en üst kata sürün. Bir gün buzdolabında beklettikten sonra servis öncesi 1 - 2 yemek kaşığı karamel dökerek servis yapın.

Aslında yayınlamakta tereddüt ettiğim bir tarifti, çünkü krakerler ne çıtır, ne de yumuşak ara bir kıvamda. Bana kalırsa benim orjinal tariften çok uzaklaşmamdan dolayı böyle oldu. Hatta pişerken şu içi boş tombul ekmekler gibi olmuştu ilki, neyse ki sonrakiler güzel pişti. Hamurlar tepsiye koyarken biraz şekil değiştiriyor. Ben piştikten sonra hepsini üst üste koyarak aynı boyda olması için kenarlarından kestim yamulanları.. Pastayı tek başına yerseniz lezzeti pek yok, ama karamele bularsanız ikisinin uyumu muhteşem. Kıvamı yoğun meyveli sosların da yakışacağını düşünüyorum. Tarifin orjinalini incelemenizi tavsiye ederim..

Afiyet olsun..



Bu yazi ile alakali daha detayli yazi gorebileceginiz tavsiye ettigimiz bir site : irmik tatlıs