ıne oyasi bezin kenarina

Selam sevgili web sitesi takipçilerimiz. Yogun istek aldigimiz icin sizlere bugün ıne oyasi bezin kenarina makalesini yayinlamaya karar verdik.




































Geri Dönüşüm Çöp Kutusu;









Üzerinde sevimli tavşanların paskalya kutladığı geri dönüşüm çöp kutumun fotoğraflarıyla veda edeyim bu günlük. 




Hafta sonunuzun rengarenk geçmesi dileklerim ve KOCAMAN sevgilerimle...









ine oyasi bezin kenarina 1









ine oyasi bezin kenarina 2




ine oyasi bezin kenarina 3




ine oyasi bezin kenarina 4




ine oyasi bezin kenarina 5




ine oyasi bezin kenarina 6















Geri Dönüşen Ciciler:)



Gönderen Elisi Defteri



Geri dönüşümle uğraşmadan rahat edemeyenlerdenim ben de:))


Sürekli olarak şunun şurasından bunu yapayım, bundan şunu yapayım. Şu kavanozdan ne güzel şu olur, şu çömlekten ne güzel bu yapılır..vs..vs. sürüp gidiyor:))


İki kavanozum var bu gün size göstermek istediğim;


Bu tombik şey kesme şeker kavanozum oldu;






ine oyasi bezin kenarina 7


Kullandığım resmi sevgili Güler'den aldım burada. (takintimbu.blogspot.com) Harika resimler paylaşıyor.


ine oyasi bezin kenarina 8



ine oyasi bezin kenarina 9


Bu kavanozu ise, banyoda kullanılmak üzere geniş hacimli, içine diş macunu, fırçaları rahatça koyabileceğim bir ürün bulamayışımdan, bu amaçla kullanmak üzere boyadım;





ine oyasi bezin kenarina 10




ine oyasi bezin kenarina 11

Aksesuarlara da uydu, çok hoşuma gitti:))))





ine oyasi bezin kenarina 12

(Kurabiye sabunları ben yapmadım bu arada:)), Freshline/Armada (Ankara)' dan.)


Yapılan objelerin güzel/etkileyici/dikkat çekici olup olmamasında  boyama teknikleri vs. kadar - hatta bazen daha da fazla-  kullanılan resmin de önemi çok çok büyük bence.   Bazen üzerindeki resmi çok beğendiğimiz için bayılıyoruz yapılan birtakım çalışmalara.  Bu açıdan bizlerle çok güzel dekupaj resmi paylaşan arkadaşlara bir kez daha teşekkür etmek istiyorum, çok önemli ve faydalı bir çalışma yapıyorlar. 


Kavanozda kullandığım resmi paylaşmak istiyorum sizlerle. (Resim arşivimde yer alan bir resim, nereden aldığımı hatırlayamıyorum maalesef);  




ine oyasi bezin kenarina 13

 Kocaman sevgiler ve paylaşımlar dileğiyle...





CD den Bardak Altlığı / Sehpa Süsü



Gönderen Elisi Defteri


Daha önce de yapıp burada paylaştığım CD bardak altlığı/sehpa süsünün değişik bir versiyonunu hazırladım.


ine oyasi bezin kenarina 14


Malzemelerimiz bunlar;

Kalın krem keçe, atık CD, su bazlı akrilik boya, şerit inci, artebella ipek transfer şablonu ve yapıştırmak için sıcak silikon;


ine oyasi bezin kenarina 15










ine oyasi bezin kenarina 16










ine oyasi bezin kenarina 17






ine oyasi bezin kenarina 18






Kocaman sevgilerimle...



Geri Dönüşen Çaydanlık



Gönderen Elisi Defteri



Günaydın sevgili blogdaşlarım, izleyenlerim;


Eski olmayan ama artık papucu dama atılan çaydanlığımı peçete dekupajı ve hamur kabartma ile kaşıklık haline getirdim ve bu halini ben pek bir sevdim. Bakalım sizler de beğenecek misiniz:)






ine oyasi bezin kenarina 19


Çaydanlığımız budur;


ine oyasi bezin kenarina 20



ine oyasi bezin kenarina 21



ine oyasi bezin kenarina 22



ine oyasi bezin kenarina 23



ine oyasi bezin kenarina 24


Peçetemiz budur (porland'dan);


ine oyasi bezin kenarina 25


Bol güneşli, güzel bir gün dileklerimle..


Melekli Kavanozlar



Gönderen Elisi Defteri


Konserve kavanozlarından baharat takımı yaptım;





ine oyasi bezin kenarina 26
Enamels boya ve sünger fırça ile kavanozları boyadıktan sonra meşhur country melek resimleri ile hamur kabartma yaptım;





ine oyasi bezin kenarina 27




ine oyasi bezin kenarina 28



ine oyasi bezin kenarina 29



ine oyasi bezin kenarina 30


Sevgilerimle..


Kot Pantolondan Elbise



Gönderen Elisi Defteri


Kızımın küçülen kot pantolonunun paçalarından yine kızıma bir elbise yaptım;


ine oyasi bezin kenarina 31



ine oyasi bezin kenarina 32



ine oyasi bezin kenarina 33



ine oyasi bezin kenarina 34



ine oyasi bezin kenarina 35


Ben yaptıklarımı masalsı bir dille ifade edemiyorum ne yazık ki.........

Kestim, biçtim, makinede sardım vede ördüm..

Beğendiyseniz ses verin.

Sevgiyle kucaklarım hepinizi, mutlu hafta sonları...


Geri Dönüşümler



Gönderen Elisi Defteri


Atılmak üzere olan objelerdi bunlar, şimdi vitrin içini süslüyorlar:)


ine oyasi bezin kenarina 36


Önceki halleri;


ine oyasi bezin kenarina 37


"Öncesi / sonrası" olaylarını çok sevdiğimi söylemiş miydim?:)





ine oyasi bezin kenarina 38


Peçete dekupajı ve hamur kabartma yaptım;





ine oyasi bezin kenarina 39



ine oyasi bezin kenarina 40


Bizim çocukların blogları da yakında geliyor:))

Kocaman sevgiler HEPİMİZDEN:))))


Sevimli yoğurt kavanozları:)



Gönderen Elisi Defteri


Cam yoğurt kaselerini alladım pulladım kahvaltı seti haline getirdim;

(Hep buzdolabının dışını süsleyecek değiliz ya, biraz da içini süsleyelim:)))





ine oyasi bezin kenarina 41


Kuruyemiş seti vs. olarak da kullanılabilir;


ine oyasi bezin kenarina 42



ine oyasi bezin kenarina 43


Kavanozları 4 kat enamels beyaz cam boyası ile sünger fırça kullanarak boyadım;


ine oyasi bezin kenarina 44


Üzerlerine elişi kağıtlarından delgeçle şekiller kesip hamurla kabarttım, sprey vernikle 2 kat vernikledim;


ine oyasi bezin kenarina 45


(Bahsi geçen hamur budur.) Bununla kurabiye kalıpları ile kavanoz üzerindeki şekillere uygun 4 şekil çıkartıp üzerine kürdanla 4 tane düğme deliği açtım ve bir gün süre ile oda sıcaklığında bekleterek kuruttum ve  kuruyunca boyadım.


ine oyasi bezin kenarina 46



ine oyasi bezin kenarina 47


Kumaştan çapı 28 cm. daireler kesip ortalarında da 11 cm. çapında daire boşluk oluşturdum. Atmaması için makina da içini dışını sürfile yaptım.


ine oyasi bezin kenarina 48


Ortadan büzerek üzerlerine hamurdan düğmeleri diktim, en dışına da teyelle makina lastiği geçirdim.


ine oyasi bezin kenarina 49


Şapkasız da kullanılır ama şapkalı daha bir şirinler;


ine oyasi bezin kenarina 50


Sevgiyle, sağlıkla, mutlulukla kalın...


Kravatlar bizim olsun!!:)))



Gönderen Elisi Defteri



Eşimin kullanmadığı kravatlarından (aslında beğenip gözüme kestirdiklerimden desek daha doğru olur:)) bir kaç tanesinin imajını değiştirerek kendime fular yaptım, bakalım beğenecek misiniz:))






ine oyasi bezin kenarina 51



ine oyasi bezin kenarina 52


Bu da otantik olan;





ine oyasi bezin kenarina 53

1Bu arkadaşların benim elime geçmeden önceki (bakımsız:)) halleri böyle idi, 


ine oyasi bezin kenarina 54



Bu arada, bizim beyin bu durumdan henüz haberi yok. "Kravatlarım nerede hanım?" diye sorduğunda  "bloğumda" diyeceğim, bakalım tepkisi ne olacak:))))


Sevgilerimle...



CD lerden kapı süsü



Gönderen Elisi Defteri



Strafor ve sakallı iplerimle güzel güzel kapı süsü yaparken birden aklıma bu fikir geldi, onları yarım bırakıp bunu yaptım dün akşam, ama emin değilim gene güzel oldu mu ki acep:))?:))






ine oyasi bezin kenarina 55



Yalnız, apartman görevlimizin dikkatini çekmiş olmalı ki sabah gazeteyi vs. bırakırken "ne güzel olmuş abla, bunu da sen mi yaptın?" dedi:)) sevindim ben de:)



ine oyasi bezin kenarina 56


Yapılışı şöyle;

Kalın maket kartonunu simit şeklinde kesip üzeri için 8 adet atık CD buluyoruz;


ine oyasi bezin kenarina 57


Kumaşlardan, kenarı 35 cm. olan kareler kesiyoruz;


ine oyasi bezin kenarina 58


CD yi kumaşın ortasına koyup kurdele ile sıkıca (fiyonk yapmadan) bağlıyoruz;


ine oyasi bezin kenarina 59



Kumaşın dört bir köşesini ayrı ayrı dışa doğru kıvırarak (yaprak gibi açarak) silikonla tabana yapıştırıyoruz. Bu şekilde hazırladığımız kumaş kaplı CD leri birbirinin biraz üstüne gelecek şekilde kartona dizip silikonla yapıştırıyoruz. 


Çiçek desenli kumaşlardan daha güzel olur sanki,


neyse belki denerim bir ara..


Kocaman sevgiler..



Yeniyıl geridönüşümleri / 1



Gönderen Elisi Defteri


Geri dönüşümlerimiz de yeniyıl temalı olsun dedim.

Bu tepsimiz;


ine oyasi bezin kenarina 60


Önceki hali buydu;


ine oyasi bezin kenarina 61



Dekupaj resimlerini Ruşen hanımdan aldım. Bu metal bir obje olduğu için sünger fırça ile tamponlayarak boyadım. 




Bu da faraşımız;


ine oyasi bezin kenarina 62


Faraş (kürek) boyama konusunda Ece Aymer'den esinlendim. Tabiki onun yaptıkları kadar güzel olmadı ama önceki halinden iyidir kanımca:))


ine oyasi bezin kenarina 63



Alt kısmına peçete dokusu ile kar görüntüsü vermeye çalıştım. Beyaz peçetenin tek katını buruşturarak o bölgeye dekupaj tutkalı ile buruşturarak yapıştırdım, kuruyunca bir kat tutkal daha sürdüm, kuruduktan sonra da vernikledim;



ine oyasi bezin kenarina 64


Sevgilerimle:)))


Cam Sürahi Yenilemesi



Gönderen Elisi Defteri


Cam sürahimi yeniledim, renklendirdim;


ine oyasi bezin kenarina 65


Sünger fırça yardımıyla enamels boya ile üç kat boyadım, alt kısmına çimen efekti verdim, üzerine hamur kabartma yaptım, parlak sprey vernikle 3 kat vernikledim;


ine oyasi bezin kenarina 66



ine oyasi bezin kenarina 67


Kulpunun olduğu tarafı bantlayarak açık bıraktım. Sürahi ne de olsa, içinde su var mı yok mu görmek lazım:))


ine oyasi bezin kenarina 68



ine oyasi bezin kenarina 69


Mutlu günler dilerim..


Eski tencereler şenlendi:))



Gönderen Elisi Defteri



Eski tavalardan sonra şenlik sırası tencerelere geldi. Annemin eski tencerelerinden kendime incik-boncuk organizeri yaptım:))







ine oyasi bezin kenarina 70


Tencerelerimiz bunlardı;


ine oyasi bezin kenarina 71


Kulplarını çıkardım, boyadım, peçeteden her tencerenin boyutuna uygun ölçülerde fotokopi çekerek hamur kabartma yaptım, iki kat sprey vernikle vernikledim;


ine oyasi bezin kenarina 72



Hamurların resim altlarındaki beyaz görüntüsünü yok etmek için kabartma kenarlarına altın yaldız boyutlu boya ile kontur yaptım. 


Kulpların çıkarıldığı yerdeki delik ve çıkıntı kısmını kapatmak için o kısımlara tığ işi çiçek yapıp sıcak silikonla yapıştırdım. Bu çiçekleri, kapaktaki çuval bezi ile uyumlu olması açışından sicim ile yaptım. 



ine oyasi bezin kenarina 73


Kapak şapkası için çuval kumaşından daire kesip kenarlarına uygun renklerde tığ işi yaptım, yine sicimle büzdürerek kapağa sabitledim;


ine oyasi bezin kenarina 74


İçlerine de pul, boncuk vs.lerimi yerleştirdim;


ine oyasi bezin kenarina 75


Boncuklarla işimiz bittiğinde de üst üste koyup dolaba kaldırıyoruz;


ine oyasi bezin kenarina 76


Kucak dolusu sevgiler...


Kokoş kavanozum:)



Gönderen Elisi Defteri


Şekerci kavanozum da ortama uyum sağladı:)


ine oyasi bezin kenarina 77


Enamels cam boyası ile sünger fırça kullanarak üç kat boyadım, resimleri hamur kabartma yaptım, parlak sprey vernikle iki kat vernikledim;


ine oyasi bezin kenarina 78


Kapağımızın kılıfı bu şekilde;


ine oyasi bezin kenarina 79



ine oyasi bezin kenarina 80



ine oyasi bezin kenarina 81


Sevgilerimle..


Eski tavalar şenlensin:))



Gönderen Elisi Defteri


Kayınvalidemin eskimiş tavası geri dönüştü;


ine oyasi bezin kenarina 82


Resimler dekupajresim.blogspot.com dan, hamur kabartma yaptım;





ine oyasi bezin kenarina 83

Arkasını siyaha boyadım;





ine oyasi bezin kenarina 84

Sırada tencereler var:)

Yakında...


Süt şişesinden süs şişesine



Gönderen Elisi Defteri






ine oyasi bezin kenarina 85





ine oyasi bezin kenarina 86



ine oyasi bezin kenarina 87






ine oyasi bezin kenarina 88



ine oyasi bezin kenarina 89


Pazartesi sendromundan uzak, neşeli bir hafta dilerim:)))


Makyajlı testi:))



Gönderen Elisi Defteri


Kayınvalidemin bakımsız testisine biraz makyaj yaptım:))


ine oyasi bezin kenarina 90


Biraz dediğime bakmayın, resmen gece makyajı oldu, zira önceki hali buydu:))))


ine oyasi bezin kenarina 91


Üzerindeki taşları Suluhandan aldım,  bildiğiniz basit taşlardan, kenarlarını altın yaldız boyutlu boya ile kapattığım için daha bir gösterişli gibi duruyor;


ine oyasi bezin kenarina 92


Makyaj önemli bir unsur, testileri bile güzelleştiriyor:)


ine oyasi bezin kenarina 93


Zaten ne demişler: "Çirkin testi yoktur, bakımsız testi vardır":)))

Sevgilerimle...


Kek fanusu



Gönderen Elisi Defteri


Sevgili hobivakti'nin fanuslarını göre göre imrendim ve sonunda dayanamadım ben de kek fanusu boyadım:)))


ine oyasi bezin kenarina 94


Resimleri dekupjresim.blogspot.com'dan aldım, hamur kabartma yaptım;


ine oyasi bezin kenarina 95


Sprey verniği 2 kat kullandım;


ine oyasi bezin kenarina 96


Mutlu, huzurlu, bol üretken bir haftasonu diliyorum...


Oyuncak bebek evi



Gönderen Elisi Defteri


Kızım için, evdeki atık materyalleri kullanarak bir oyuncak bebek evi yaptım. Gelin sizi gezdirelim:)))


Burası evimizin salonu;


ine oyasi bezin kenarina 97


Burası yatak odası:))


ine oyasi bezin kenarina 98


Burası banyomuz:))


ine oyasi bezin kenarina 99


Burası mutfağımız;


ine oyasi bezin kenarina 100


Burası yemek odamız;


ine oyasi bezin kenarina 101


Burası oturma odamız;


ine oyasi bezin kenarina 102


Burası da bahçemiz ve havuzumuz:)))


ine oyasi bezin kenarina 103


Nasıl yapıldığını anlatayım;


Öncelikle kalın mukavva yada kalın mukavva benzeri bir materyal olan fotoblok gerekiyor. Fotoblok kendinden beyaz olduğu için kullanım kolaylığı açısından bunu tercih ettim . Eğer bizimki gibi altı odalı bir ev yapmak istiyorsanız 3 parça (yaklaşık 70 cm e 30 cm.lik) mukavva hazırlayıp aşağıdaki gibi, birbirinin içinden geçecek şekilde alt ve üstten kesiyoruz. 2 parça mukavvadan da 4 odalı bir ev çıkıyor;






ine oyasi bezin kenarina 104


Odaların yanyana gelecek yüzlerini aynı desenden yapışkanlı kağıt ile kaplıyoruz. Desenli bantlarla bordür havası veriyoruz;


ine oyasi bezin kenarina 105


Eşyaların nasıl yapıldığını anlatayım;

Salonda bir üçlü koltuk, iki tekli koltuk bir de puf var;


ine oyasi bezin kenarina 106


Koltukların  iskeletleri şunlar;


ine oyasi bezin kenarina 107



ine oyasi bezin kenarina 108


İki plastik paketi üstüste yapıştırıp bir kenarını kesiyoruz. Bunların içini pamukla kaplayıp, üzerine her sırada ölçerek koltuk kılıfı örüp dikiyoruz; kılıfın dikilmemiş hali böyle oluyor;


ine oyasi bezin kenarina 109


Dikerken alttan da sabitliyoruz;


ine oyasi bezin kenarina 110



ine oyasi bezin kenarina 111


Orta sehpamız için labne peynir kutusunu bu şekilde kestikten sonra boyadım, üzerine örtü olarak güpür parçası yapıştırdım;


ine oyasi bezin kenarina 112



Salonda kenardaki küçük sehpa, pizza sipariş kutusunun içinden çıkan obje. Köşedeki saksı çiçeği, danette kabının içine oyun hamuru konup, ucuna sünger kağıttan çiçek yapılmış tüylü teller hamura batırılarak oluşturuldu;


Tüm halılarımızı ördükten sonra altına keçe geçirdim ki tok olsun ve düzgün dursun diye;



ine oyasi bezin kenarina 113



Yemek odasındaki masa, plastik üçgen peynir kutusu ve rulodan yapıldı. Sandalyeler, danette kaplarının üstüne tığ işi örerek yaptım.


Banyodaki küvet, margarin kutusu, klozet danette kutusu yarıdan kesilerek,  mutfak ve banyo dolapları, televizyon kutulardan, aynalar folyo kaplardan kesilerek yapıldı. Yatak gevrek kutusundan. Tuvalet masası önündeki tabure danino kabından, abajur danino kabı ve makaradan yapıldı. Havuzun taban kısmına aynı ölçüde fotoblok koyup dışını kumaşla kapladım, üzerini ve yanlarını ördüm. Hepsi bu kadar:)




Kızım çok seviyor bu bebek evini. 


Veee, oyunu bitince de oyuncak mobilyalarını torbasına koyup kaldırıyor:))))))



ine oyasi bezin kenarina 114


Herkese sevgiler:)))


Kızılderili çömleği:)))



Gönderen Elisi Defteri



Merhabalar;


Ne zamandır sırasını bekleyen güveç kabı formundaki yoğurt kabını dekoratif el boyaması ile (ki ilk kez deniyorum böyle birşeyi:)))  otantik bir şekilde geri dönüştüreyim dedim;






ine oyasi bezin kenarina 115



Eşimin, "nasıl olmuş güzel mi? " şeklindeki soruma "nedir bu, bir tür kızılderili çömleği mi?" şeklindeki cevabı ile adı "kızılderili çömleği" oldu:))


Çömleğin sadece dışını boyadım çünkü içi gayet güzel boyalı vernikli bir durumdaydı;



ine oyasi bezin kenarina 116



İçine de dışındaki desenin (desen mi dedim?:))) renklerinde ahşap yumurtaları (her nedense:))) boyayarak yerleştirdim. 



ine oyasi bezin kenarina 117


Enteresan bir mutfak objesi oldu sanırım. Zira her gören " bu nedir?" diye soruyor:))))


ine oyasi bezin kenarina 118


Sevgiler herkese...


T-shirt yastık



Gönderen Elisi Defteri


Merhabalar; 

Kızımın çok sevdiği ama küçülen tişörtünden yastık yaptım;


ine oyasi bezin kenarina 119


Tişörtümüz yastık olmadan önce; 


ine oyasi bezin kenarina 120


Alt kısmından biraz kısalttım, etek ucu ve kolları diktikten sonra içine elyaf doldurdum. En son yakayı diktim.


ine oyasi bezin kenarina 121


Mutlu haftasonları hepinize.....


Pet şişeden oyuncak bebek puseti ve malzeme çantası



Gönderen Elisi Defteri



Merhabalar, 


Başlıktan da anlaşıldığı üzere, pet şişeden oyuncak puset yaptım:)) yanına bir de bebek bakım malzeme çantası ekledim:)))






ine oyasi bezin kenarina 122




ine oyasi bezin kenarina 123




İnsan durup dururken pet şişeden niye bir puset yapsın ki değil mi? Bilemiyorum, yok bir açıklaması, esiyor işte öyle arada bir:)))


Nasıl yaptığımı anlatayım;


kullandığım şişe aşağıdaki gibi, 5 lt.lik su şişesi. 8 lt.lik olanlarla daha büyük yapmak mümkün;










ine oyasi bezin kenarina 124






Bu pet şişeyi makasla keserek aşağıdaki parçalara ayırıyoruz. Burada 4 parça görünüyor ama ince parçayı sap için kullanmak üzere çıkarmıştım, ondan vazgeçip sapı kumaştan yaptım; yani bunların üç parçasını kullandım;






ine oyasi bezin kenarina 125






Her bir parçanın içini ve dışını metrelik müflon ile kaplıyoruz; (sıcak silikonla yapıştırarak kapladım ben)






ine oyasi bezin kenarina 126






Sonra içini ve dışını kumaşla dikerek kaplıyoruz,  (Yukarıda bahsettiğim gibi sadece aşağıda görülen üç parçayı  kullanıyoruz:)






ine oyasi bezin kenarina 127






Sonra bu üç parçayı birbirine dikiyoruz ve üzerlerini süslüyoruz.;







ine oyasi bezin kenarina 128








Çantamız için ise müflondan iki yuvarlak parça kesiyoruz, kumaşla kaplıyoruz;







ine oyasi bezin kenarina 129




İki parçanın arasına 3 cm. lik bir parça ekliyoruz, ağız kısmını açıkta bırakıyoruz, süslemesini yapıyoruz;






ine oyasi bezin kenarina 130




Kızım çok sevdi bu takımı. Aynısından Beliz'e de istiyor. Beliz, kızımın en gözde bebeği, sizi de tanıştıralım kendisiyle;










ine oyasi bezin kenarina 131






Çok tatlı bişey, kızım yere göğe koyamıyor, çok seviyor onu. Kocaman da bir bebektir kendisi. Geçenlerde bakındım birkaç mağazada, ona uyabilecek bir puset/taşıma çantasına rastlayabilir miyim ki, alıyım kurtulayım diye, onun boyutuna uyanını bulamadım. Bebeğiyle birlikte satılan pusetli takımlardan alalım dedik, kızımız, Beliz'in üstüne gül koklamak istemediği için o da mümkün olmadı. Kendim ettim, kendim buldum, iş başa düştü yine:)))  


Herkese kucak dolusu sevgiler.











Kot pantolondan çanta



Gönderen Elisi Defteri


Oğlumun küçülen kot pantolonundan çanta yaptım:


ine oyasi bezin kenarina 132


Bel kısmına fermuar diktim, etek ucuna,  lacivert dantel geçirdim. Beline tığ işi kemer örüp eski bir kemerin aparatını taktım. Çanta omuza rahat asılabilsin diye bambu askıları kalın biritlerle monte ettim, böyle olunca da sanki bahçıvan etekmiş gibi oldu:))


Arkadan görünüşümüz;


ine oyasi bezin kenarina 133


Aslında ön ve arka cepler de bir hayli geniş, buralara içten cırt cırt yada çıt çıt dikilerek ayrı birer göz olarak kullanılabilir. Ama ben çanta içinde (ağırlık olmasın diye) çok fazla şey taşımayı sevmediğim için yapmadım bu dediklerimi:))


Kesimi şöyle; 


ine oyasi bezin kenarina 134


 Uzun paçalardan da kızıma çanta yapılacak:))

Tülden dantelin görüntüsü böyle.Kalın fisto vs. olursa kaba durur diye düşünüyorum. 


ine oyasi bezin kenarina 135


Umarım sevmişsinizdir. Mutlu günler.


Tişörtten plaj elbisesi



Gönderen Elisi Defteri


Babamızın pek giymediği bir tişörtünü kızıma plaj elbisesi haline getirdik birlikte. 


ine oyasi bezin kenarina 136


Tişörtümüz buydu. 


ine oyasi bezin kenarina 137


Kol ve etek uçlarını birer santim arayla kestik, uçlarına plastik boncuklar geçirip herbirini sıkıca düğümledik. 


ine oyasi bezin kenarina 138


Daha ufak çaplı tişörtlerden tunik de yapılabilir. Biz elbise yapmak için baba tişörtü tercih ettik. 


Keyifli pazarlar hepinize.  


CD den bardak altlıkları & sehpa süsü



Gönderen Elisi Defteri


Atık CD lerden sürekli birşeyler yapasım geliyor. Bu kez bardak altlığı denedim;


ine oyasi bezin kenarina 139




CD lerin üzerine siyah minik noktalar boyadım; parlak sprey vernikle vernikledim, 


ine oyasi bezin kenarina 140


Sonra altına en kalınından siyah keçeyi silikonla yapıştırdım, kenarlarına da sıra taşları gene silikonla yapıştırdım;


ine oyasi bezin kenarina 141


Fena olmadı sanki;


ine oyasi bezin kenarina 142


Her rengi yapılabilir aslında;





ine oyasi bezin kenarina 143



ine oyasi bezin kenarina 144



ine oyasi bezin kenarina 145


Arka fonda duran siyah süs ise, bir likör şişesinin dönüşmüş hali;

Böyleyken;


ine oyasi bezin kenarina 146


Üzerindeki etiketleri söküp, makina nakışı gümüş aplike ve taşlarla süsledim, böyle oldu;


ine oyasi bezin kenarina 147


Sevgiler. 


Yoğurt kutuları



Gönderen Elisi Defteri


Peynir kutuları giyinip süslenince, yoğurt kutuları "bizim neyimiz eksik!" dediler ve bu hale geldiler;


ine oyasi bezin kenarina 148


Tava yoğurdu kapları bunlar. Peçete dekupajı, keçe ve sutaşı ile süsledim;


ine oyasi bezin kenarina 149



ine oyasi bezin kenarina 150


Bakalım içlerine ne konacak :)))


Sevgiyle, mutlulukla kalın. 


Kardan kavanozlar



Gönderen Elisi Defteri


Bu kardanadam resimlerini görür görmez çok hoşuma gitmişti, bunlarla mutlaka birşey yapmalıyım demiştim. Bu kavanoz seti bu şekilde ortaya çıktı:))


ine oyasi bezin kenarina 151


 Kavanozları enamels warm white ile boyadım. Her bir resmin hakim rengine uygun olarak kurşun kalem tepesi ile rastgele puantiyeler yaptım.Resimleri hamur kabartma yaptım. 2 kat sprey vernik sıktım. Renklerine uygun pötikare kumaşları yuvarlak (atmaması için sürfle makası ile) kesip 2 cm. içerden ince makara lastiği (ince teğel yaparak) geçirdim.

Detay resimleri:)))))


ine oyasi bezin kenarina 152



ine oyasi bezin kenarina 153



ine oyasi bezin kenarina 154



ine oyasi bezin kenarina 155



ine oyasi bezin kenarina 156


Kavanozu kullanırken önce pötikare şapkamızı çıkarıyoruz; 


ine oyasi bezin kenarina 157


En üst kısmını boyamadım ki kapak rahat dönsün diye. 


Ben çok sevdim bunları, siz de sevdiniz mi:)))





Teneke kutu dönüşümü



Gönderen Elisi Defteri


Geri dönüştürmekten de geri kalmayalım;


ine oyasi bezin kenarina 158


Gevrek kutusuydu, peçete dekupajı oldu;


ine oyasi bezin kenarina 159


Bakalım içine ne konacak. Sevgiler. 



Konserve kutusu dönüşümü



Gönderen Elisi Defteri


Konserve kutuları en kolay dönüştürülebilecek atık materyal değil mi?


ine oyasi bezin kenarina 160


Önce siyah-beyaz çizgili boyayıp üzerine hamur kabartma yaptım (daha doğrusu yapmaya çalıştım):


ine oyasi bezin kenarina 161


Fırçalık oldu;


ine oyasi bezin kenarina 162


Sevgiler.


Mutfak notluğu 2



Gönderen Elisi Defteri


Mutfak için alışveriş notluğu çok kullanışlı ve pratik bir obje, bir tane daha yaptım;


ine oyasi bezin kenarina 163


Marketten aldığım ekmek tahtasını boyadım;


ine oyasi bezin kenarina 164


Üzerindeki resimleri hamurla kabarttım; (Tabiiki resimler dekupajresim.blogspot.com'dan, tekrar teşekkürler emeği geçenlere)


ine oyasi bezin kenarina 165


Üst kısmına 2 tane plastik askıyı, tahta ile aynı renge boyayarak silikonla yapıştırdım. Bu askılar hem notluğu hem de kalemi tutuyor;


ine oyasi bezin kenarina 166


Haydi siz de yapın;


ine oyasi bezin kenarina 167


Diğer notluk da buradaydı. http://elisidefteri.blogspot.com/2011/01/pratik-mutfak-notlugu.html


Sepet çeşitlemeleri



Gönderen Elisi Defteri


Yoğurt kovasından sepet yapmayı seviyorum. Çok kullanışlı oluyor. Özellikle de yumoş iple sarıldığı için kirlenince rahatça yıkanabiliyor, lekeler hemen akıp gidiyor. 

Daha öncekileri burada paylaşmıştım. Yenileri de bunlar;


ine oyasi bezin kenarina 168



ine oyasi bezin kenarina 169


Kovanın tabanını kesip çıkarıyoruz. Yumoş iple kovanın duvarlarını ve tabanını ayrı ayrı sıkıca sarıyoruz. Sonra taban ile duvarı birbirine dikiyoruz;




ine oyasi bezin kenarina 170


Bunlar da diğerleri;


ine oyasi bezin kenarina 171


Ayıcığın yapılışı;


ine oyasi bezin kenarina 172



ine oyasi bezin kenarina 173


Sevgiler herkese. 


Antik Ütü



Gönderen Elisi Defteri



ine oyasi bezin kenarina 174


Antika kömürlü ütüyü peçete tekniği ile boyayıp bozuk para kutusu yapmıştım.  Hem de dekoratif duruyor.


ine oyasi bezin kenarina 175


Geçenlerde bir hobi markette rastladım, bunun ahşabını yapmışlar. O da burada;


ine oyasi bezin kenarina 176



ine oyasi bezin kenarina 177


Yani fikir hoşunuza gittiyse illa bir antika ütünüz olması gerekmiyor artık. Sevgiler. 


Gelin çerçevesi



Gönderen Elisi Defteri


Gelin tepsisinden sonra bu da gelin çerçevesi olsun.


ine oyasi bezin kenarina 178


Ortasına fotoğrafı yapıştırıyoruz. 


ine oyasi bezin kenarina 179


Malzemelerimiz; fotoblok, krem rengi monoray kumaş (saten de olur), kendinden boncuk işlemeli krem rengi güpür dantel, kalın krem rengi kordon, inci dizisi, krem kurdele, sıcak silikon.


ine oyasi bezin kenarina 180


Fotobloğu resme göre istenilen ölçüde maket bıçağı ile kesiyoruz. Kumaşla kaplıyoruz. Arkasına da kumaş (dikerek) geçiriyoruz. Plastik tabak ayaklığı ile kullanıyoruz. 


Takı askılıklarımız



Gönderen Elisi Defteri


Kızım da ben de (hemen her bayanın olduğu gibi) takıya çok meraklıyız. Bu takıları kutu içinde barındıramadık, böyle bir çözüm tercih ettik. 





ine oyasi bezin kenarina 181

Bu kızımın takı askılığı. Mantar pano üzerine harita çivilerini batırıyoruz, üzerlerine de kolyelerimizi asıyoıruz. 


Yakından görünüşü;





ine oyasi bezin kenarina 182


Bu da benimki;





ine oyasi bezin kenarina 183





ine oyasi bezin kenarina 184




Pratik resim çerçeveleri



Gönderen Elisi Defteri



ine oyasi bezin kenarina 185



ine oyasi bezin kenarina 186


Bu çerçevelerin yapılışı çok kolay.  A4 fotoblok (kalın maket kartonu) üzerine dantel yapıştırıp üzerini pul ve taşlarla süslüyoruz. Ortasına resmi yapıştırıyoruz. Ben silikon ile yapıştırıyorum. Plastik tabak altlığı ile kullanıyoruz. 


Bu da diğeri;





ine oyasi bezin kenarina 187

Yapılış detayı;


ine oyasi bezin kenarina 188






ine oyasi bezin kenarina 189

Gümüş gibi duruyor. Bunların, zemini farklı renklere boyayarak üzerine değişik renklerde dantel ve iğne oyaları ile süslenmiş halini yapacağım. Yapınca tabiiki paylaşacağım. Hepinize sevgiler.  


Peynir kutularım



Gönderen Elisi Defteri


Peynir kutularım böyleydi;





ine oyasi bezin kenarina 190


Giyinip süslenip böyle oldular;


ine oyasi bezin kenarina 191



ine oyasi bezin kenarina 192



ine oyasi bezin kenarina 193


Üzerlerini peçete ile kaplayıp sprey vernikle 3 kat vernikledim, tığ işi ile süsledim. Artık evdeki herşey gözüme batmaya başladı, evirip çevirip birşeylere dönüştürmek istiyorum ya hadi hayırlısı bakalım. 

Herkese iyi, eğlenceli ve MUTLU hafta sonları diliyorum.


Nerede kalmıştık?



Gönderen Elisi Defteri


 Tekrar merhabalar herkese, şükür kavuşturana. İnşallah bir daha böyle tatsız durumlarla karşılaşmayız. Blogların kapalı olduğu dönemde elişi motivasyonum bayağı kırıldı, ama genede boş durmadım, birşeyler yapmaya çalıştım. 




İlk olarak sevgili kayınvalidemin sürekli gözüme batıp "beni geri dönüştür!" diye bağıran testisinin dönüşmüş halini paylaşayım;




Testinin ilk hali buydu;


ine oyasi bezin kenarina 194