Haşhaşlı Çörek





hashasli corek 1


Haşhaş ezmesi deyince akıllara Afyon yöresi geliyor ve haşhaşlı lezzetler de hep Afyon yöresine ait sanki... O zaman Afyon`lular ağızlarının lezzetini biliyorlar diyeyim..

Haşhaşlı börekler çörekler harika lezzetler.. Afyonlu değilim ama bayılıyorum haşhaşlı çöreklere,böreklere...

Haşhaşı çocukluğumdan biliyorum. Daha doğrusu haşhaş bitkisini biliyorum..

Çocukken anneannem evimizin arka bahçesine ekerdi bu haşhaşı.. Okuyunca aaa haşhaş narkotik bitki neden ekiyordunuz diyeceksiniz:))

Doğru narkotik bitki ama anneannem ekmeklerin üzerine sürmek  için çok küçük bir arazide belki de 2 kilo kadar tohum verecek kadar ekerdi bu haşhaşı.. Bundan zaten narkotik madde yapmak için gereken baya işlemler vardı ve bu işlemler için teknoloji vardı ki bunu hiç birini anneannem bilmezdi:))

Alışkanlık hale gelmişti ve her mevsim ekerlerdi.. Tohumunu toplayıp bir bez torbaya koyar asarlardı mutfaktan. Ekmek yapıp üzerine yumurta sürüp bu tohumdan serperlerdi üzerine.. Lezzetli olurdu tohumlar nar gibi kızarınca çıtır çıtır..


hashasli corek 2


Gel gör ki ben bu tohumları avuç avuç yemeye bayılırdım.. Arka bahçeye gizlice girer ve haşhaşı koparırdım dalından, şöyle çıngırak gibi sallardım, içinden çıkan ses o kadar hoşuma giderdi ki ..:))

Sonra da başını koparıp haşhaşın o minik kutusunu olduğu gibi boşaltırdım ağzıma:))

Bir , iki, üç derken başım döner midem bulanırdı.. Hatta bir keresinde o kadar çok yemişim ki gün boyu sürekli uyumuşum.. :)) Meğerse fazlası zararmış ve uyku getiriyormuş.

 Anneannem, teyzemler benim haşhaş tohumlarını aşırdığımı bilip öğrenince bana baya kızmışlardı, suç üstü yakalayınca da dayağı eksik etmemişlerdi :)) Ekmeklerime kalmadı diye sitem ederdi anneannem..

Zaten belli bir süre sonra bu bitkinin ekilmesi ülke genelinde yasak edildi , bahçesinde çok miktarda ekmiş olanlar olursa tutukluyorlardı, az olursa ceza veriyorlardı.. Ondan sonra bir daha bizim bahçede haşhaş ekilmedi.. Ve ben bir daha o lezzeti tadamadım.:(


hashasli corek 3


Taki sevdiğim Saadet ablanın yaptığı haşhaşlı lavaşlara kadar. Daha önce yazmıştım bu hikayeyi okumak isterseniz buradan ulaşabilirsiniz HAŞHAŞLI GÖZLEME ve DİYET..

Haşhaşlı lezzetin hepsini severim,, Özellikle de bu lezzeti severim.. Yapması kolay bu kahvaltılık ve 5 çayının şahı diyeceğim lezzeti geçen gün yaptığım Tahinli Çörek tarifinin hamuru ile denedim..

Haşhaş buluyorsanız bu lezzeti deneyin..

Hatta haşhaş yağı buluyorsanız cildinize sürün cildin nemini korur,  genç görünmesine yardımcı oluyor :))


hashasli corek 4


Not:



  • Kullanacağımız tepsi kesinlikle kenarı yüksek olmalı.. Hamurun sıkça dizilmesi için gerekli ve tabi ki kabarıp taşmaması için.. 

  • Kullandığınız borcamı ( tepsiyi) orta boy secin. Yoksa büyük borcam ( büyük tepsi) da olur veya iki küçük ayrı ayrı tepsilerde yapabilirsiniz..

  • Fırını önceden ısıtmaya gerek yok. Fırına koyun çalıştırın fırını. Fırın ısınıncaya kadar hamur da yavaş yavaş bir daha kabarmış olur.. 



Malzemeler:


  • 3 çay bardağı ılık süt

  • 1/2 çay bardağı sıvı yağ

  • 80 gr tereyağı ( oda sıcaklığında iyice yumuşamış. Yaklaşık iki dolu yemek kaşığı 80 gr oluyor) 

  • 1 çorba kaşığı kuru maya

  • 1 çorba kaşığı toz şeker

  • 1 çay kaşığı tuz

  • Aldığı kadar un ( yaklaşık 3 su bardağı)

Arasına :


  • Haşhaş ezmesi ( yaklaşık bir su bardağı kadar)

  • Sıvı yağ ( yaklaşık yarım su bardağından biraz fazla)

  • 1yemek kaşığı şeker 



hashasli corek 5


Hazırlanması: 


  • Derin bir hamur yoğurma kabına un, şeker, tuz ve mayayı koyup karıştırıyoruz.

  • Karışımın ortasını havuz gibi açıp tereyağını, sıvı yağı, sütü ilave edip, ele yapışmayan hamur yoğuruyoruz. 

  • Hamuru 1 saat dinlendiriyoruz.

  • Haşhaş ezmesine sıvı yağ ve şekeri ilave edip karıştırıyoruz. 

  • Kabaran hamuru 3 eşit parçaya bölüyoruz .

  • Hafif yağ sürülmüş tezgahın üzerinde elimizi hafif yağlayarak bastıra bastıra açabildiğimiz kadar açıyoruz. 

  • Açtığımız hamurun her tarafına haşhaşlı karışımdan sürüyoruz, rulo gibi sarıyoruz. 

  • Ruloyu da ileri geri bastırarak uzatıyoruz. Rulonun dışına da  haşhaşlı karışımdan sürüp iki parmak genişliğinde kesiyoruz. Rulonun iki  kenar kısımı biraz ince olabilir. onları da 3 parmak genişliğinde kesin.

  • Kestiğimiz kısımlar üste gelecek şekilde ( dik şekilde) yağlanmış kenarı yüksek bir tepsiye( borcama) sıkı bir şekilde diziyoruz. 

  • Geri kalan iki hamura da bu işlemi uyguluyoruz, en son kalan haşhaşlı karışımı da ekmeklerin üzerine yumurta sürer gibi sürüp 200 derece ( 350-360 F) üzeri nar gibi kızarıncaya kadar pişiriyoruz.. 

  • Afiyet olsun..