SUPANGLE TARİFİ






supangle tarifi 1


NASİPSE GELİR HİNT'TEN YEMENDEN,NASİP DEĞİLSE NE GELİR ELDEN?


Bir köyde semercilik yapan bir semerci varmış.Kazandığı paraları bir semerin içine koyarmış.Bir gün unutarak para koyduğu semeri satmış.


Alıcıda çok uzak bir şehirden gelmiş.Semerci bu duruma çok üzülmüş.Başlamış bu sözü söylemeye


"NASİPSE GELİR HİNTTEN YEMENDEN,NASİP DEĞİLSE NE GELİR ELDEN?" demeye.


Bir yandan işini yaparken bir yandan da devamlı olarak bu sözü söylermiş.Dükkanına gelen kişiler neden bu sözü söylediğini sormuşlar.Semercide hiç bir cevap vermezmiş.Bu sözü söylemeye devam edermiş.Bir yandan da giden paralarına iç geçirirmiş.

Aylar sonra, içi para dolu semeri sattığı kişi dükkanına gelmiş. 



Demiş ki semerci senin yaptığın semerler çok iyi o nedenle yine senden semer almaya geldim.Bu eskimiş semerin yerine yenisini bana verirmisin.


Semerci çok sevinir ve içinden Allah'a şükürler eder.Yine o sözü tekrar etmiş.

NASİPSE GELİR HİNT'TEN YEMENDEN,NASİP DEĞİLSE NE GELİR ELDEN? 


16. Eylül. 2013 PAZARTESİ

......................................................................................................




GÜZEL GÖNÜLLÜ DOSTLARIMA GÜNAYDIN:)))

Nasılsınız??? 


Görüşmeyeli bir hafta oluverdi zamanlar su gibi geçmekte bizlerde zamana ayak uydurmaya çalışmaktayız. Kıssadan hisse alında. Benim için hisse şöyle seneler öncesi Ayşe sen çocuklarınla okuyacaksın aşçılık usta ve usta eğiticiliğini alıp birde pastacılığa el atacaksın bloğun olacak tarif yazacaksın ve hatta ilköğretimi ve liseyi dıştan okuyacaksın deseler çok gülerdim. 


Kıssada ne diyor semerci NASİPSE GELİR HİNT'TEN YEMENDEN,NASİP DEĞİLSE NE GELİR ELDEN? Nasipmiş okudum hamdolsun ve okumaya devam ediyorum. Birde hayırlısı ile ufak kendime göre işletmem olursa daha iyi olur nasip bakalım dostlar ileriki seneler neler getirir:)))


 Lezzetliniz aşçılıktan sonra pastacılık sınavlarına  girdi,OKULUM TIKTIK:))) geçen hafta 5 tane sınavım vardı geçtim çok şükür.


O sınavın birisi pratik sınavı idi neler yaptım. Öğretmenlerim ceheesacake istediler.

Çokta leziz oldu maşAllah TIKTIK:)))  Supangle yapmamı istediler. Birde benim meşhur baharatlı kurabiyem mmmmm nefis lezzet için TIKTIK:))) 


Bu sınava girmemde bana yardımcı olan tüm dostlara teşekkürler. Hadi bakalım sırada pastacılık ustalık sınavları:)))


Bu gün sizlerle pratik sınavımda yaptığım supangle tarifi edeceğim.  Aslında bu tarifi girmek aklımdan bile geçmedi tadına bakanlar tarif istedi birde instengrama koymuştum. Bir Kase Lezzet İnstengram TIKTIK:)))  lütfen tarif dediler, sizler ve bu tarifi isteyen dostlara gelsin:)))


Canlar Bir Kase Lezzeti facebook'ta beğenmediyseniz buyurun TIKTIK:)))


Fotolar sınavdan, birde  ikramlar çok olunca özellikle ben kaseleri çok doldurmadım.

supangle tarifi 2




Haydi bayanlar baylar bol çikolatalı supangle yapalım:)))

Pamuk eller mutfağa buyurun çok kolay.


7 Kişilik

SUPANGLE MALZEMELERİ

SUPANGLE MALZEMELERİ NELERDİR

150 Gram mısır nişastası( 1 su bardağından biraz fazla) 

50 Gram un(2 yemek kaşığı) 

160 Gram şeker(1 su bardağı)

50 Gram kakao( 2 yemek kaşığı)

80 Gram bitter çikolata

80 Gram sütlü çikolata

50 Gram tereyağı

1 tane vanilya

6 Su bardağı süt

1 Su bardağı su

Kek yada burçak bisküvi


SUPANGLE YAPILIŞI

SUPANGLE NASIL YAPILIR

1) Tencereye un nişasta kakao konur suyla açılır üzerine süt konur karıştırılır kaynayınca şeker ilave edilir.


2)Pişen supangleye çikolatalar konur karıştırılır vanilya eklenir ve en son tereyağı konur karıştırılır ocağın altı kapatılır. Ara ara supangle karıştırılır.


Püf noktası: Supangleyi soğumaya bıraktık ve karıştırıyoruz bu işlem kaselere dökülünce üzeri kabuk bağlamaması için çok önemli.


3)Supanglemizin kıvamına bakalımını ayarlayalım ve mixserle çırpalım servis yapacağımız kaselere bir kaşık koyalım onun üzerine kek yada burçak bisküvi koyalım üzeRine supankleyi istediğimiz yere kadar koyalım. Oh maşAllah harika oldu bide süsleyelim dolapta soğusun bizde afiyetle yiyelim. Elimize sağlık canlar.


Not: Ben sınavda iki ölçü yaptım 14 adet çıktı bu fotolar sınavdan.


YAPANLARA YİYENLERE AFİYET ŞİFA OLSUN:)))