fırında köfte kolay

Selam sevgili site okurlarimiz. Bugunku konumuz fırında köfte kolay.

firinda kofte kolay 1

Tarife geçmeden önce birazcık oğlumdan bahsedeyim istedim :) Bu gune kadar karyolası bizim yatak odamızdaydı bey efendinin. Cumartesi günü artık çabalarım sonuç verdi ve odasını ayırdım. Benim çabalarım diyorum çünkü babası izin vermiyordu :) oğlumdan ayırdın beni diyip durmakta hala..

Fakat gel gelelim odayı düzenlerken kağana annecim bak burası artık senin kendi odan istediğin gibi oynayabilirsin sen artık burda yatıcaksın diye alıştırma yapıyordum ki hiç iyi olmadı çünkü Kağan - burda uyumıycam, -yatmayalım anne diye diye o gün öğle uykusu uyumadı :).. Aakşamında da çok zorluk çıkardı uyumamak için ve gece yarısı kalkıp ağladı ve yanımıza gelmek istedi.

Dün akşamda aynı şekilde uyandı bir ara yanına uzandım uyuttum 1 saat sonra tekrar uyandı ve ağlamaya başladı bu sefer uyumak istemediğini söyledi mecburen istikamet bizim yatak :)

Şimdi ne yapmalıyım kendi odasında uyuması ya da alışması için ağlasada yanında yatıp oraya alıştırmalımıyım yoksa her ağladığında babasının gelip onu almasına gözmü yummalıyım? Ben birinci tercihi seçmekten yanayım gerçi ama fikirlerinize de ihtiyacım var :)

Neyse tarife geçelim artık. Çok fazla ana yemek yok sitede basit aslında ama arşivde bulunsun istediğimden akliyorum.

MALZEMELER:

köftesi için:

500 gr Kıyma

1 adet soğan ( rendelenmiş )

1 adet yumurta

1 su bardağı ufalanmış ekmek içi

maydanoz

karabiber, pul biber, tuz

1 kilo patates

2 adet domates

3 adet sivri biber

1 kaşık biber salçası

karabiber, kekik, pul biber tuz

2 su bardağı su

Kıymanın içine rendelenmiş soğan, maydanoz, ekmek içi, yumurta ve baharatlar eklenip yoğrulur. yuvarlak yada oval şekil verilip hafif kızartılır.

Patatesler elma dilimi şeklinde doğranıp hafif kızartılır.

Tepsinin altına önce patatesler üzerine köfteler dizilir. domatesler halka halka, biberler uzun şekilde doğranıp gelişi güzel köftelerin üzerine yerleştirilir.

2 bardak suyun içinde salça açılır tuz ve baharatlar eklenip karıştırılıp tepsiye ilave edilir. Üzerine folyo kapatılıp 200 derecede pişirilir.Suyunun çekmesi ve üzerlerinin kızarması için son yarım saat folyo açılarak pişirilir.

AFİYET OLSUNN


Ziyaret edilmesi gereken guzel siteler : fırında köfte kolay