kahvaltılık menü

Merhabalar sevgili web sitesi okurlarimiz. Simdiki yazimiz kahvaltılık menü.

kahvaltilik menu 1

Geçen hafta Sahra'yla beraberce kahvaltı yapalım diye konuşmuştuk, salı günü olsun dedik. 5 kişilik bir kahvaltı sofrası düşünmeye başladım. İlk olarak kesin olarak iki şey vardı. Kumpir veya Pizza (çünkü her ikisini de ailecek çok seviyorlar -dayım dışında-). İkisini yapsam yenmez, zaten başlı başına doyurucu şeyler. Sorayım dedim ben de hangisini arzu edersiniz diye. Sordum yanıt şu şekilde geldi;

- Hangisi daha kolay geliyorsa onu yap.

Yani ben sormuşum niye söylemiyorsunuz? O zaman dedim;

- Her şey çok zor, gelin size kuru ekmek su vericem.

Evde mantar varken, kararmadan pizzada kullanayım, bari pizza yapıyım dedim. Kumpiri başka bir sefere artık. Tatlı olarak da daha önce hiç yapmadığım yalancı Tiramisu denilen tatlıyı yapmaya karar verdim. Menü şu şekilde oldu;







  1. Mantarlı ve Sucuklu Pizza



  2. Zeytinyağlı Yaprak Sarması & Kırmızı Biber Dolması



  3. Coleslaw (Lahana Salatası)



  4. Patates & Köfte Kızartması



  5. Amasya Çöreği



  6. Tiramisu



  7. Domates & Salatalık



  8. Kahvaltılıklar

    Ve



  9. Sahra kendi yaptığı Gül Reçelinden getirdi.



kahvaltilik menu 2

Tabii bunların hepsini ben yapmadım. Pizza, Coleslaw ve Tiramisu bana ait. Zeytinyağlı, Kızartmalar ve Amasya Çöreği anneme; çöreğin tarifini Oktay Usta'dan almış. Bu aralar bütün ev hanımlarının favori aşçısı sanırım Oktay Usta. Bugün Oktay Usta'dan şu pilavı yaptım, bugün şu piyazı yaptım, Oktay usta böle yapın dedi kremanın sosunu..!

kahvaltilik menu 3Bir de peçete katladım. Ömür işmiş. Tea Time'da görmüştüm. İlk denediğim olmadı sinirlendim biraz. Nasıl olmaz! Bir tane daha deniyim dedim bu sefer de olmazsa bırakıcam. Sonra farkettim ki sağolsun peçeteler tam kare olmadığı için bir yamukluk hasıl oluyor imiş. Neyse ona göre ayarladık fena olmadı :) 5 peçete katladım eğer altı kişi gelseydi; kendi peçetemi altıncı kişiye vericektim katlamamak için, yani biraz uğraştırıcı :).




Kesinlikle onerdigimiz guzel makaleler : kahvaltı masası resmi