Okudum Bitti -76: Can Dostum - W. Bruce Cameron



okudum bitti 76 can dostum w bruce cameron 1


 


 


Can Dostum ; kapağında da dediği gibi gerçekten bir sevgi romanı. Aslında çok önce bitirirdim ama kitaba başlar başlamaz oğluşumla mecburi bir ayrılık dönemimiz oldu , o kadar özledim ki o eve dönene kadar okuyamadım .


 


Kitap harika ötesi ,bayıldım. Ama kitap için eğlenceli ,eğlendirici diyenlere okuyup bitirdikten sonra şaşırdım , zira ben gözyaşlarına boğuldum. Hem de bir çok defa. Tamam ben biraz hassas, hatta epeyce sulugöz olabilirim. Ama ' eğlendirici, eğlenceli ' değildi bence. Yazımı, anlatımı


güzeldi , hatta 10/10 puan verdim , favori kitaplarımın arasına girdi. Çok duygulu , çok dokunaklıydı. Son yıllarda beni bu kadar ağlatan bir kitap olmadı.


 


 


Kitabımız sokak köpeği olan yavru Toby ' nin dünyaya gelmesi , sokağa, hayata, ailesine alışma serüveniyle başlıyor. Sonra  ölüyor ( ben her defasında ağlayarak okuyorum) yeniden yavru bir Golden olarak dünyaya geliyor ve Bailey oluyor. Sonra Ellie isimli bir Alman Kurdu , Buddy isimli bir labrador  olarak yeniden dünyaya geliyor ve her defasında tamamlaması gereken bir görevi oluyor. Çok güzeldi , özellikle benim gibi hayvan aşığı biri için muhteşem ötesiydi.


 


Sık sık kitabı bırakıp Apaçi' ye sarılma molaları verdim. Hatta ben hüngür foşurt ağlarken gelip masum masum ellerimi , yanağımı yaladı. Bu kitaptaki tüm duygular gerçek .Bu kitabı Apaçi yazsaydı ancak bu kadar gerçekçi anlatabilirdi :)


 


okudum bitti 76 can dostum w bruce cameron 2


 


Apaçi diyor ki : ' Kalıbımı ,ay pardon patimi basarım ki bu kitap harika , benim de tüm duygularıma tercüman olmuş ' .


 


 


 


'... İnsanlar olmadan dünyada yaşamaya çalışan köpeklerin başına bu geliyordu işte - eziliyor, yenik düşüyor, açlıktan ölüyorlardı. '


 


 


 


'... Kötü köpek diye bir şey yoktur,  Bobby , yalnızca kötü insanlar vardır. '


 


 


'John Lennon , hayatın biz başka planlar yapmakla meşgulken gerçekleşen şeyler olduğunu söylemiş.'


 


 


okudum bitti 76 can dostum w bruce cameron 3


 


Kitabımızdaki bütün köpekçiklerin gıcık olduğu yakalığa benim oğlum bayılıyor , hatta giyinmeyi , kolye, fular ,atkı takmayı bile seviyor. Bir tek çorap ,ayakkabı işine alışamadık :)


 


 


okudum bitti 76 can dostum w bruce cameron 4


 


Böyle de sevgi doluyuz :) Evet kötü hayvan yok :)


 


okudum bitti 76 can dostum w bruce cameron 5


 


Tinkerbell' in ölçüsüz sevgisi Hüsnü' de  de vardı :(


 


 


 


YABANCI YAYINLARI


 ÇEVİREN: SEDA ÇINGAY


2. BASKI


HAZİRAN 2013


370 SAYFA


 


 


 


Herkese keyifli okumalar...